Małgorzata:

[więcej]

sty
2011

Hawaje cz. XIV -- śladami LOST-a na Oahu..

kategoria: podróże, link bezpośredni

Seattle, 23:25

jednym z powodów dla których cały nasz pobyt na Hawajach spędziliśmy na Oahu była bliskość miejsc znanych z serialu LOST. to właśnie na tej wyspie nagrywano większość plenerowych scen serialu, a po jego zakończeniu my-szczęściarze, mogliśmy te lokalizacje odwiedzić. myślę, że Zagubieni są tu produkcją nietypową -- znaczną część scen kręcono przecież na otwartej przestrzeni, czy to na plaży, czy w dżungli. dwa lata po zakończeniu kręcenia i rok po ostatnim epizodzie ostatniego sezonu postanowiliśmy kilka z tych miejsc odszukać i sfilmować..

z pomocą przyszła strona lostvirtualtour, której autor w sposób kompletny i wyczerpujący przedstawił wszystkie te znane z produkcji miejsca. każde z nich jest profesjonalnie opisane i naniesione na mapę, a screeny z serialu dopasowane są do rzeczywistych zdjęć zrobionych w danym miejscu. czasem rzuca się w oczy podobieństwo, a czasem wprost przeciwnie: zastanawiamy się jakim cudem scenarzyści tak umiejętnie 'podkręcili' w rzeczywistości istniejącą lokalizację. odsyłam do strony, to wspaniałe archiwum dla wszystkie fanów serialu!

poniżej wrzuciłem film luźno prezentujący najbardziej znane miejsca z mapy serialu. odwiedziliśmy ponad 10 różnych lokalizacji, siedem z nich przedstawione jest na filmie. mimo adresów i map czasem ciężko było odnaleźć dane miejsce -- obiekty lub natura po kilku latach prezentuje się całkiem inaczej. ale zawsze byliśmy pod wrażeniem -- w obozie rozbitków pod tak dużym, że po kręceniu filmu zapomniałem zrobić choćby jedno zdjęcia. a zawsze marzyłem o sfotografowaniu nas w miejscu tak odosobnionym, gdzie Jack i reszta ekipy spędziła samotne miesiące. odosobnionym w cudzysłowie, gdyż w rzeczywistości kilkadziesiąt metrów od obozu zaczynają się turystyczne wille..

zaczynamy oczywiście na plaży rozbitków. piaskowo-kamienna plaża przewija się przez wszystkie 6 sezonów, oprócz obozu jest najczęściej wykorzystywanym miejscem na wyspie. druga z lokalizacji, obóz rozbitków, sąsiaduje oczywiście z kamienną plażą i przez większość część serialu pełni rolę domu. do plaży przylega niewielki cmentarzyk napotkałem tutaj wiele śladów kręcenia serialu: znaki na drzewach, sznurki, linki, powbijane gwoździe, a nawet styropianowy kamień. miejsce to znajduje się wśród drzew i do dzisiaj oddzielone jest od plaży plastikową taśmą. teren prywatny ofkors. trzecim miejscem jest również plaża, Mokule'ia Beach, która w serialu ukazana jest już w trakcie pierwszej sceny katastrofy samolotu. w wielu epizodach ekipa pokazuje różne części tej plaży, ale generalnie jest to szeroki piaszczysty odcinek, więc łatwo ją w serialu rozróżnić. miejsce czwarte to Camp Erdman, czyli serialowa Wioska Innych. na początku 3 sezonu ukazana jest w Loście jako sielankowa, słoneczna osada żółtych chatek zamieszkiwanych przez uczestników programu Dharma. miejsce to jest obozem YMCA (The Young Men's Christian Association) i po małym liftingu i komputerowej obróbce idealnie nadawało się na rolę wioski. za osadą piętrzą się wysokie wzgórza, widoczne podczas animacji wioski z góry. podczas kręcenia scen w obozie kilkakrotnie słychać warkot samolotu -- to dlatego, iż obok znajduje się niewielkie sportowe lotnisko, gdzie z kolei kręcono sceny nigeryjskie. innym miejscem nigeryjskim jest kościół Yemiego, który w moim filmie błędnie został nazwany kościołem Mr Eko. kościół Mr. Eko znajdował się przecież na plaży, w bliskim sąsiedztwie cmentarza. cmentarz z kolei znajdował się tam, gdzie wskazałem go kamerą. ostatnią ze scen jest azjatycka świątynia, opisana wcześniej na moim blogu. pełniła ona rolę świątyni koreańskiej, w której ślub brali Sun i Jin..

wersja HD bezpośrednio na Vimeo. jak to zwykle bywa, nie ustrzegliśmy się błędów językowych i wymowy, w tym wydarzyli się dwaj panowie 'rezyserzy', ale nawijaliśmy tylko freestylowo, a podniecenie tymi miejscami również zrobiło swoje. słaba jakość głosu to zasługa efektów zewnętrznych: fal, motorów, a bezprzewodowego mikrofonu u nas brak..